FAQ

Bestilling

Kan jeg sende inn bestilling utenom åpningstidene?

Ja, vi tar i mot bestillinger døgnet rundt og behandler de så fort vi har mulighet. Hvis det er hast, kan du ringe oss på telefon (+47) 22 55 25 55.


Kan jeg bestille samme dag eller dagen før arrangementet?

Vi har normalt sett 3-6 dager leveringstid, avhenger av hva du ønsker å bestille. Vi står klare til å levere på kort varsel ved behov.


Når bør jeg bestille for å sikre at vi får maten?

Du bør bestille senest 3 virkedager før arrangementet. For bestilling i forbindelse med konfirmasjoner, høytider og andre spesielle dager, bør du bestille en ukes tid i forkant. Haster det, kan vi få til en ordning. Ta kontakt og hør gjerne med oss først.


Hva gjør jeg hvis vi blir flere enn forventet?

Stort sett går dette helt fint. Om vi har kapasitet eller mulighet til å levere, avhenger av hva du ønsker å bestille. Du bør sende inn ønsket endring senest 3 virkedager før henting eller levering.


Jeg er usikker på hvor mange vi faktisk blir, hva er fristen for å gi endelig antall?

Hvis du er usikker, kan du sende inn en bestilling og kommentere på hvor mange du tror dere blir. Men husk å oppgi endelig antall senest 3 virkedager før henting eller levering.


Kan vi bestille annen type mat enn det som er presentert på nettsiden?

Vi er fleksible og kan tilpasse rettene etter behov. Ta kontakt med oss så ser vi hva vi får til. Vi er åpne for å tilberede annen type mat, og kan gå til innkjøp av spesielle retter du ønsker.


Eventet er avlyst, kan bestillingen kanselleres?

Du bør kontakte oss og avbestille helst 4 dager før avtalt levering- og hentetidspunkt. Du blir fakturert 50% av avtalt pris dersom du avbestiller 2-4 virkedager i forkant. Hvis du avbestiller senere enn 2 virkedager i forkant, vil du i de fleste tilfeller bli fakturert 100% av avtalt pris. Vi kan være fleksible her, men det avhenger av arbeidet som er gjort i forkant.

Avbestilling må gjøres via e-post til post@essenscatering.no eller kontaktskjema på www.essenscatering.no/kontakt. Vi godtar ikke avbestilling per telefon.


Vi skal ha firmalunsj, kan jeg bestille samme dag?

I noen tilfeller kan dette gå greit, men du bør bestille 1-2 virkedager i forkant for å være sikker på at vi kan levere. Bestilling med levering samme dag kan kun gjøres via telefon. Vi kan ikke garantere at vi har kapasitet samme dag som bestilling.


Allergier

Serverer dere glutenfri og laktosefri mat?

Ja, vi har en rekke smakfulle retter som er helt fri for gluten og laktose. Ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg å velge riktige retter.


Vi har en gjest med nøtteallergi, kan vi være sikre på at maten ikke inneholder spor av det?

Ja, vi har strenge renholdsrutiner og sikrer at maten og serveringsfat ikke har vært i kontakt med nøtter (mandel, hasselnøtt, valnøtt, cashewnøtt, pekannøtt, paranøtt, pistasienøtt, macadamianøtt/australianøtt og peanøtter). Ta gjerne kontakt med oss, så forteller vi om hva slags forbehold vi tar ved lagring, tilberedning, levering og servering av maten.


Levering

Hvordan leveres maten?

Maten leveres serveringsklare, inkludert tilbehør til bespisning. Maten oppevares i vakumpakket isoporesker slik at den holder seg varm til arrangementet. Vi henter alt av utsyr og serveringsfat til avtalt tid og sted. Våre sjåfører setter frem maten ved levering så du trenger ikke å bruke tid på dette selv.


Vi fikk maten altfor sent, får vi pengene tilbake?

Det avhenger av situasjonen. Vi vil vurdere årsaken til leveransen og gi tilbakemelding raskt. Hvis det er vår feil at maten ikke ble levert i tide, vil du kunne få hele kjøpesummen refundert. Du kan holde kjøpesummen tilbake, kreve erstatning eller heve avtalen.


Når blir maten levert?

Maten leveres til avtalt tid og sted. Dette avtales ved bestilling.


Hvor mye koster det å få maten levert?

Dersom du har bestilt servering i porselensfat koster dette Kr 300,-. For levering av maten i engangsfat koster det kun kr 150,-.


Vi bor utenfor Oslo, koster det ekstra å få maten levert?

Ønsker du å få maten levert utenfor Oslo må dette avtales direkte med oss, og det vil påløpe ekstra leveringskostnader som avhenter av avstanden.


Retur

Når må serveringsfat leveres tilbake?

Dette skal avtales med sjåfør ved levering. Har du hentet maten selv, skal retur avtales med personalet.


Kan jeg levere utstyr eller serveringsfat selv?

Ja det går fint. Husk å avtal dette med sjåfør ved levering eller personale ved henting.


Hvis jeg leverer selv, hvor fort må det leveres tilbake?

Innen 3 virkedager etter arrangementet.


Vi knuste et serveringsfat, kan vi kjøpe inn nytt selv?

Nei, dersom du har skadet eller ødelagt utstyr, serveringsfat og lignende blir du fakturert. Vi fakturerer faktisk varekostnad så du trenger ikke å være redd for overprising.


Priser

Er MVA inkludert i prisene?

Nei, alle priser oppgies uten MVA hvis ikke annet er avtalt. Prisen inklusive MVA blir vist i kassen ved bestilling eller i fakturaen sendt pr e-post. MVA blir spesifisert inkludert alle utgifter forbundet med kjøp og frakt / levering.


Hva slags MVA satser har dere?

Vi har 15% MVA for bestilling av catering og 25% MVA ved leie av kokk eller serveringspersonell. MVA blir vist i kassen eller fakturaen tilsendt pr e-post.


Kommer det andre ekstrakostnader knyttet til bestillingen min?

Hvis du ønsker å få tilsendt en papirfaktura legger vi på et faktureringsgebyr på kr 40,-. Alle andre priser blir oppgitt i kassen eller i fakturaen. Det vil påløpe ekstra kostnader dersom fat leveres for sent, eller hvis dere ikke møter opp til avtalt tid og sted. Ved forsinket betaling av fakturaen vil det påløpe normale purregebyrer og påløpte renter i samsvar med lov om morarenter.


Betaling

Når må jeg betale for bestillingen?

Du må betale senest 10 dager etter du har mottatt fakturaen. Ønsker du å utsette betalingen eller betale på et senere tidspunkt kan dette avtales nærmere.


Jeg har mistet fakturaen min, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss, så sender vi deg en ny faktura med en gang.


Kan jeg betale med cryptovaluta?

Nei, vi aksepterer kun betaling via faktura eller med kort ved henting.


Kan jeg betale med VIPPS?

Nei, vi aksepterer kun betaling via faktura eller med kort ved henting.


Leie kokk eller serveringspersonell

Kan jeg leie kokk eller serveringspersonell til små selskaper?

Ja, du kan bestille kokk eller serveringspersonell til alle typer anledninger. Disse må leies inn for minimum 3 timer om gangen og faktureres per påbegynte halvtime.


Kan jeg leie inn kokk eller serveringspersonell til jul og høytider?

Ja, men det påløper tillegg. Dette avtales ved bestilling og avhenger av hvilken høytid.


Kan jeg leie inn kokk eller serveringspersonell til et arrangement i helgene?

Ja, men det påløper tillegg. Dette avtales ved bestilling. I helger og etter kl 23:00 på hverdager vil det koste noe ekstra. Ta kontakt med oss så kan vi estimere prisen.


Hvor mye koster det å leie kokk eller serveringspersonell?

Har du tekst her?


Vi glemte å legge inn leie av kokk eller serveringspersonell i bestillingen, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss på telefon eller e-post, så skal vi gjøre vårt beste for å ordne dette. 

Skal vi kontakte deg?

Har du spørsmål, eller ønsker du en tilpasset meny? Send inn din info så tar vi kontakt!


KONTAKT OSS: (+47) 22 55 25 55